Index  •  Help  •  Zoeken  

[ +/- ] [ Het is 05 sep 2010, 10:38 ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
 Raadsels rond Scheerwolde 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Raadsels rond Scheerwolde
BerichtGeplaatst: 09 apr 2010, 23:49 

Afbeelding

Eind 2006 ontvingen wij een bijzondere melding van een ouder echtpaar uit Scheerwolde; de sighting kreeg nogal wat aandacht op Plaza en al die jaren heb ik contact gehouden met het echtpaar, beiden inmiddels de tachtig ruim gepasseerd. Deze week hadden wij opnieuw telefonisch contact en mevrouw legde mij wederom een raadselachtige ervaring voor waar ze geen weg mee weet en die haar verontrust. Het bijzondere is dat dit verhaal wordt gestaafd door een andere getuige die een paar kilometer verderop woont.
Graag jullie commentaar.

"Het was midden in de nacht, 03.00 uur, we werden gewekt door een vreemd geraas dat van buiten kwam. We slapen vrij licht en zaten meteen rechtop in bed. Het geluid hield een minuut of vijf aan en verdween plotseling. Het deed me enigszins denken aan het geluid van een helicopter, maar het was vreemder en voor mijn gevoel onnatuurlijk van aard. Ik ben naar het raam gelopen; het was doodstil buiten en voor mijn gevoel hing er een vreemde spanning in de atmosfeer. Ik heb nooit eerder iets dergelijks meegemaakt.
Mijn man was er niet gerust op; het was als een hevige wind die plotseling op ons neerdaalde maar ook weer niet. Het geluid was 'anders'.
Naderhand sprak ik een vrouw in het dorp die hetzelfde had meegemaakt. Zij was doodsbang en had het over graancirkels en krachten die daarmee gepaard gaan. Later hebben we het nog een keer meegemaakt, alleen minder heftig. Ik wil graag weten of meer mensen dergelijke fenomenen meemaken en wat de verklaring is. De vreemde stilte van het dorp is me bijgebleven; het geraas was oorverdovend".

Naschrift:
Iemand met een rationele verklaring?
Zoals gezegd; de melders zijn ver in de tachtig, hebben geen computer met internet en werden eerder geconfronteerd met een vreemde UFO ervaring.
In de omgeving worden meer van dit soort verhalen opgetekend.
Ga naar Google maps en tik "Scheerwolde, Kooiweg en Thijssengracht" in en je hebt een idee van de omgeving.

Profiel  

Berichttitel: Re: Raadsels rond Scheerwolde
BerichtGeplaatst: 10 apr 2010, 10:10 

Inderdaad een opmerkelijk verhaal Jeebee,

In eerste instantie hield ik, afgaande op de beschrijving van het razende geluid, rekening met de mogelijkheid van industrie dat wellicht in de nabijheid van de Kooiweg/Thijssengracht is gevestigd. Zelf woonachtig in Zeeuws Vlaanderen, ben ik ook bekend met het razende geluid dat veelal 's nachts plaatsvind. Dit heeft dan betrekking op het affakkelen bij DOW Chemicals dat hier (toch nog zo'n) 20 km vandaan ligt.

Het affakkelen vind niet regelmatig plaats en als je het niet gewend bent te horen, dan kan het (vooral 's nachts) weleens wat alarmbellen doen rinkelen. Bedenk ook dat industrie geeneens in de directe omgeving hoeft te liggen om het razende geluid van het affakkelen óf het ontluchten van leidingen in je directe omgeving te horen. Geluid draagt, zeker onder bepaalde weersomstandigheden, erg ver.

IK denk dat het goed is om eens te focussen op de mogelijkheid of er in Scheerwolde en omgeving industrie gevestigd is dat (al is het maar eens in de zoveel tijd) nachtelijk onderhoud pleegt. Hier in Zeeuws Vlaanderen is het geluid niet onbekend en als je dan, net als ik, afkomstig bent uit de grote stad, dan weet je niet wat je hoort....

Zonder overigens afbreuk te willen doen aan de ervaringen van het Scheerwolder echtpaar - want ik ben er van overtuigd dat deze mensen daadwerkelijk iets hebben meegemaakt - denk ik dat het in het laatste geval (het razende nachtelijke geluid) mogelijk in de richting van industrie gezocht moet worden. Is het daarop niet terug te voeren, dan kun je zeker spreken van een wel heel opmerkelijk fenomeen waar vrijwel geen natuurlijke verklaring voor te vinden is.

John

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 apr 2010, 10:37 

Ik kwam zojuist onderstaande link tegen:
http://questie-van-tijd.blogspot.com/20 ... rmeer.html

Wieringermeer ligt hemelsbreed niet zo ver van Scheerwolde af en wordt, naar ik meen, in een rechte lijn door water van elkaar gescheiden.

John

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 apr 2010, 11:45 

Scheerwolde ligt in een uitgestrekt en beschermd natuurgebied John; er zit geen industrie in de buurt, laat staan affakkelinstallaties.
De Weerribben en de Wieden liggen voor de deur; stiltegebied.
Op Google maps (satelliet), krijg je een redelijk beeld.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ]