Eind 2006 ontvingen wij een bijzondere melding van een ouder echtpaar uit Scheerwolde; de sighting kreeg nogal wat aandacht op Plaza en al die jaren heb ik contact gehouden met het echtpaar, beiden inmiddels de tachtig ruim gepasseerd. Deze week hadden wij opnieuw telefonisch contact en mevrouw legde mij wederom een raadselachtige ervaring voor waar ze geen weg mee weet en die haar verontrust. Het bijzondere is dat dit verhaal wordt gestaafd door een andere getuige die een paar kilometer verderop woont.
Graag jullie commentaar."Het was midden in de nacht, 03.00 uur, we werden gewekt door een vreemd geraas dat van buiten kwam. We slapen vrij licht en zaten meteen rechtop in bed. Het geluid hield een minuut of vijf aan en verdween plotseling. Het deed me enigszins denken aan het geluid van een helicopter, maar het was vreemder en voor mijn gevoel onnatuurlijk van aard. Ik ben naar het raam gelopen; het was doodstil buiten en voor mijn gevoel hing er een vreemde spanning in de atmosfeer. Ik heb nooit eerder iets dergelijks meegemaakt.
Mijn man was er niet gerust op; het was als een hevige wind die plotseling op ons neerdaalde maar ook weer niet. Het geluid was 'anders'.
Naderhand sprak ik een vrouw in het dorp die hetzelfde had meegemaakt. Zij was doodsbang en had het over graancirkels en krachten die daarmee gepaard gaan. Later hebben we het nog een keer meegemaakt, alleen minder heftig. Ik wil graag weten of meer mensen dergelijke fenomenen meemaken en wat de verklaring is. De vreemde stilte van het dorp is me bijgebleven; het geraas was oorverdovend".
Naschrift:
Iemand met een rationele verklaring?
Zoals gezegd; de melders zijn ver in de tachtig, hebben geen computer met internet en werden eerder geconfronteerd met een vreemde UFO ervaring.
In de omgeving worden meer van dit soort verhalen opgetekend.
Ga naar Google maps en tik "Scheerwolde, Kooiweg en Thijssengracht" in en je hebt een idee van de omgeving.